Életmódbeli és táplálkozási szokások

Hogy mérsékeljük a magas vérnyomást, a betegnek:

  • ügyelnie kell az étkezési szokásaira (kiegyensúlyozott/teljes étkezés, sok zöldség, gyümölcs, rost (pl. teljes kiőrlésű termékek, kis mennyiségű állati eredetű zsír), azaz a meglévő túlsúly csökkentése és kevesebb só fogyasztás (nap 6 g alatti)
  • nem szabad dohányoznia, illetve kevés alkoholt szabad fogyasztania (30 g/nap alatt férfiak, 15 g/nap alatt a nők esetében); (30 g = 2,5 pohár bor, 20 g= 0,5 l sör)
  • rendszeresen kell mozognia – legalább heti 2-3 alkalommal legalább 30 percen át. Kifejezetten egészséges az állóképességet növelő edzés (úszás, túrázás, kerékpározás, nordicwalking, síelés, golf)
  • kerülnie kell a stressz okozta feszültséget. Elégséges alvás, kiegyensúlyozott légzés, megfelelő időbeosztás a nap folyamán, továbbá a sport és a hobbi mind hozzájárulnak a bennünket ért folyamatos belső feszültség csökkentéséhez

Enyhébb magas vérnyomás esetén (kb. 140/90 mmHg) ezek a lépések önmagukban elegendőek ahhoz, hogy mérsékeljük a vérnyomást. Az egészséges, aktív életmód alapvetően támogatja a gyógyszeres kezelés hatékonyságát.

A hipertónia kezelése