Magas vérnyomás és a mindennapos relaxáció

Mindenki számára javasolt évente legalább egyszer egy kiadós, néhány hetes szabadságot kivenni. Ez különösen igaz a magasvérnyomás-betegsében szenvedőkre. A klímaváltozás és az időzónák gyors váltása kerülendő, ahogyan a magas páratartalmú, illetve magas hőmérsékletű környezet is.

Természetesen a hosszabb szabadságon túl számos egyéb más lehetőség van a mindennapos pihenésre. Egyrészt, változtathatunk a gondolkodásunkon, hozzáállásunkon pozitív irányba, másrészt, a mindennapos tevékenységek is (pl. főzés, sport, olvasás, stb.) segítenek a kikapcsolódásban.

Hozzáállás és viselkedés a meditáció során:

  • Kerülje a negatív gondolatokat (pl. mindig minden olyan rosszul sikerül, nem tudom megcsinálni, stb.), pozitív gondolatokkal változtassa meg a hozzáállását és érzéseit (pl. Meg tudom csinálni, Sikerülni fog, stb.).
  • Ha kihívások előtt áll vagy kellemetlenül érzi magát, képzelje el, mi történhetne a legrosszabb helyzetben. Gondolkozzon el, hogyan oldhatja meg a problémáját és próbáljon meg tanulni a kialakult helyzetből.
  • Nézze mindig a probléma pozitív oldalát. Tanuljon a hibáiból. Keresse az ellenségeinek a jó tulajdonságát. Próbálja megérteni, hogy az ellenségnek vélt személy miért cselekedett úgy és döntött aszerint. Ezek után közelítse meg a problémát ismét más szemszögből.
  • Oldja meg a belső konfliktusait. Ha sikerül megszabadulni a problémától, sokkal nyugodtabb lesz a hozzáállása.
  • Gondolja végig mi bántja, mi váltja ki a problémáit. Gondolja át, hogyan tudja az okokat megszüntetni.

 

Mindennapos tevékenységek

  • Adjon magának időt a pihenésre. Nemcsak a munka során, hanem a hétvégén is. Különösen figyeljen arra, hogy elég idő jusson az alvásra.
  • Beszéljen pozitívan.
  • Dolgozzon a kapcsolatain. A házastársi vagy kapcsolati problémáknak negatív hatásuk van és stresszt okoznak.
  • Tegye a szabadidejét érdekessé és változatossá. Iratkozzon be például egy sport klubba. Figyeljen arra, hogy a választott sport a fizikai erőnlétének megfelelő legyen és mentes a versenytől.

 

Adjon magának időt a pihenésre. Nemcsak a munka során, hanem a hétvégén is. Különösen figyeljen arra, hogy elég idő jusson az alvásra.

Hipertónia és stressz