Síjárás és a hipertónia

A síjárás egy edzésforma, amely elsősorban a kezeket és lábakat erősíti. Mivel a karok irányítják a lécet, így nemcsak a lábak, hanem a karok is edződnek. A csontokra és az izmokra is jó hatással van. A szívizomzat növekszik, erősebb lesz, hosszútávon pedig javul a szív vérellátása és az általános vérkeringés, mivel a vérnyomás alacsonyabb. Kevesebb szívdobbanás szükséges a testünk vérellátásához. A láb és a térd ízületei kisebb terhelésnek vannak kitéve, mivel a testtömeg kb. 20%-a a léceket terheli. A lábmunka erősíti a lábizmokat, ami segíti a vér eljuttatását a szívbe. Ezáltal a véralvadás és a vénás eredetű rendellenességek elkerülhetőek.

Felszerelés:

  • használjon szénből készült léceket, mivel ezek különösen könnyűek és kevésbé rezegnek
  • a lécek ajánlott hosszúsága: testhossz cm-ben x 0,7. Legyen derékszög a felkar és az alkar között, ha a lécek merőlegesek a talajra
  • hogy az ízületek kisebb terhelésnek legyenek kitéve, használjon jól kipárnázott cipőt
  • viseljen jól szellőző ruházatot. Hideg időben több vékony felső viselése ajánlott

Mire kell ügyelnie síjárás esetén?

  • a sikeres edzés érdekében heti legalább háromszor 30-40 perces edzések ajánlottak
  • a fizikai sérülések elkerülése végett a megfelelő síjárási technika alkalmazása elkerülhetetlen. A megfelelő technika elsajátításában tanfolyamok segítenek.
  • Az edzés intenzitását csak lassan szabad növelni.
  • A lécek használatából adódó terhelést nem szabad alábecsülni. Az első edzést lécek használata nélkül csinálja végig nyugodtan.
  • Az edzés kezdetekor a lépések gyorsaságát és mértékét csak fokozatosan növeljük. Fontos, hogy az edzés végén a tempót csak lassan csökkentsük. Végül az edzést a láb és a nyak izmainak a nyújtásával fejezzük be.

Hipertónia és a sport